ESCAPADA D’UN DIA A FORMENTERA

Som una parella de 28 i 26 anys que, fa un any, estàvem passant uns dies de relax i bon rotllo a Eivissa. Eren les nostres esperades vacances.

Ja a l’aeroport, abans d’agafar l’avió que ens portaria a Eivissa, vam estar llegint diversos webs sobre què fer a Eivissa i ensopegàrem amb un parell de posts sobre Formentera, la petita illa al sud d’Eivissa. Les fotos de les seves platges, amb aquella aigua cristal·lina i la seva sorra blanca, ens van enamorar i ens vam dir que era obligat escapar-nos un dia a Formentera. El vam improvisar. Va ser una decisió “Last Minute”. “Last minute to Formentera”.

I així va ser. Després de 5 dies a Eivissa, vam improvisar la nostra escapada d’un dia Formentera. Sense planificar res. Sense saber què ens trobaríem.

Arribem al port de la Savina en un dels primers ferris del matí (en aquesta web hi ha tots els horaris: proximoferry.com). Ben aviat, és clar, per aprofitar el dia al màxim. Per sort, a més, el temps ens va acompanyar. Un sol fantàstic, encara que una mica de calor, això sí.

En el mateix port vam llogar una moto per recórrer els escassos 17 quilòmetres que té l’illa de cap a cap i perdre’ns pels seus infinits camins. Vam visitar la platja de ses Illetes. Molta gent per al nostre gust, però és el que té ser una de les millors platges d’Europa. Per sort l’accés en vehicle a motor està limitat i quan els aparcaments estan plens ja no deixen entrar ningú més, tret que vagi caminant o en bici.

A les 12 ja teníem prou sol a la pell i ens vam moure cap al sud de Formentera per buscar un lloc on menjar. Vam dinar en un restaurant de la Platja de Migjorn. Espectacular la paella. De les millors que hem provat mai. Després de dinar, una mica de relax per passar la calor i pujar a La Mola. Per sort era dia de mercat Hippy i ens vam gastar uns euros en artesania local. A mitja tarda, ens va donar temps per visitar una altra platja espectacular, Cala Saona, des d’on vam poder veure una fantàstica posta de sol. Quan el sol ja s’havia posat, vam pujar a la moto per dirigir-nos al port i embarcar en uns dels últims ferris del dia, de tornada a Eivissa.

Aquest any hem vingut directament a Formentera, on hi estarem una setmana coneixent en profunditat els racons que l’any passat ens van enamorar. Molts dels que han acabat estimant Formentera, com nosaltres, van començar per un simple pas com el nostre: visitar l’illa per un dia.

Sort que els tiquets del ferry els vam comprar online a booking.proximoferry.com i ens estalviem uns euros i les cues de gent que ens vam saltar gràcies a portar les targetes d’embarcament en els nostres mòbils.